czwartek, 30 maja 2013

Chróścice i okolice



Dobrzeń Wielki – Chróścice – Dobrzeń Wielki


Trasa I (ok. 8-10 km)
Wyjazd z Osiedla do drogi nr 454, jej przecięcie i podróż nad Odrę. Przy sklepie żelaznym jednak nie jedziemy wzdłuż Odry, tylko delikatnie odbijamy w prawo i polnymi (ale asfaltowymi dróżkami) obok oczyszczalni docieramy do Ostrówka, jednego z przysiółków. Stamtąd drogą 464 do drogi 457 i kierunek Dobrzeń Wielki. Drogę od Chróścic do Dobrzenia Wielkiego pokonujemy ścieżką rowerową. W Chróścicach warto troszkę nadłożyć i kilkaset metrów w kierunku Popielowa przejechać aby zobaczyć kościół. Lokalizacja kościoła praktycznie przy głównej drodze.
kościół w Chróścicach (10)


Trasa II (ok. 12 km)
Wyruszamy z Osiedla w Dobrzeniu, skręcamy w prawo do drogi nr 454, wzdłuż której ścieżką rowerową jedziemy w kierunku Kup. Ścieżką rowerową jedziemy do czasu drogowskazu na Chróścice, kiedy to skręcimy w lewo. Asfaltowa droga w lesie, przy niewielkim natężeniu ruchu doprowadzi nas prosto do pierwszych zabudowań w Chróścicach. W Chróścicach ulicami Kośnego, Korfantego i Świętego Jana docieramy do drogi nr 457, która doprowadzi nas prosto do Dobrzenia Wielkiego. Od Chróścic do Dobrzenia Wielkiego mamy już ścieżkę rowerową, co daje większe bezpieczeństwo podróży, chociaż droga wydaje się wystarczająco szeroka.

droga łącząca Chróścice z drogą 454 (2)

Trasa III (ok. 22 km)
Wyruszamy z Osiedla do drogi 457 wzdłuż której ścieżką rowerową dotrzemy do Chróścic. Jadąc ul. Św. Jana i Korfantego na rozwidleniu dróg kierujemy się na ul. Cebuli którą to jedziemy aż za wiadukt nad torami kolejowymi. Zaraz za wiaduktem skręcamy w lewo a po ok. 150m w prawo w ul. Młyńską. Tutaj zaczyna się już droga leśna ale dobrze ubita i nie stanowiąca przeszkody dla roweru czy samochodu. Tym duktem leśnym docieramy do Chróścickiego Młyna. Za młynem możemy troszkę odpocząć nad licznymi stawami lub rowami je łączącymi. Po odpoczynku ruszamy drogą w stronę lasu. Skręcając w prawo przy ścianie lasu po ok. 300 m wjeżdżamy do lasu. Droga w lesie troszkę ciężka ale nadająca się na wyprawy rowerowe. Niestety po opadach deszczu wręcz nieprzejezdna w kilku miejscach trzeba być tego świadomym, że będziemy musieli w takich wypadkach zejść z pedałów. Wybetonowana droga zacznie się mniej więcej w 2/3 długości tego prostego odcinka i będzie to rozwidlenie dróg z Kup do Kaniowa i żwirowni w Chróścicach. Teraz już prosta droga do Kup, gdzie wyjedziemy w pobliżu ostatnich domostw przy drodze 454. Jakieś 2 km musimy pokonać tą drogą tak aby dostać się na drugi kraniec wioski już na ścieżkę rowerową, która zawiedzie nas do Dobrzenia Wielkiego.

Dojazd drogą leśną do Młyna jak i jego fasada. (3 i 4)
 


Spiętrzenie na Młynówce oraz widok jednego ze stawów (5 i 6)

Niestety nie wszędzie wygląda tak dobrze, są miejsca kiedy po deszczu jest niezłe błotko (7 i 8)



Tu już jest asfalt, na prawo jest niebieski szlak i droga do Kaniowa, na lewo droga do żwirowni.
My wyjechaliśmy z drogi na wprost, gdzie widać niezłe błotko :) (9)


Trasa IV (ok. 14 km)
Wyruszamy z Osiedla do drogi 457 wzdłuż której ścieżką rowerową dotrzemy do Chróścic. W Chróścicach na ostrym zakręcie (90 stopni) zjeżdżamy z głównej drogi w podrzędną 464 jadąc niejako prosto. Droga ta doprowadzi nas do przeprawy przez Odrę. Niestety ta przeprawa dla nas będzie nieprzejezdna i służy raczej tylko w okresie manewrów wojskowych J. Warto się wrócić kilkaset metrów i jadąc na zachód po ok. 500m zobaczyć śluzę i jaz iglicowy na Odrze. Teraz jest w fazie remontu do 2015r i jako taki nie może służyć nam do przeprawy na drugi brzeg. Wracać możemy tą sama trasą, możemy także asfaltowymi ścieżkami w pobliżu Odry, mijając kilka zabudowań oczyszczalnię ścieków. Wyjedziemy wtedy w okolicach sklepu żelaznego lub w okolicach Karczmy Śląskiej w zależności od tego którą ze ścieżek wybierzemy.
przeprawa i śluza na Odrze w Chróścicach (11 i 12)
 




1 komentarz:

  1. Zbiorniki przemysłowe są nieodzownym elementem wielu procesów produkcyjnych, służąc do przechowywania i transportu różnych substancji. Wykonane z wytrzymałych materiałów, zbiorniki te są odporne na korozję i uszkodzenia mechaniczne, co zapewnia ich długowieczność. Zbiorniki przemysłowe dostępne są w różnych rozmiarach i konfiguracjach, aby zaspokoić potrzeby różnych sektorów przemysłu.

    OdpowiedzUsuń