Czarnowąsy, Świerkle, Biadacz
Trasa I (ok. 16 km)
Wyruszamy z
Osiedla w Dobrzeniu Wielkim, kierując się na Brzezie, skąd prostą drogą
asfaltową przez las dotrzemy do Świerkli. Na skrzyżowaniu w prawo i drogą
asfaltową jedziemy jeszcze ok. 1,5km, wypatrując po prawej stronie zaraz w
drugiej części lasu ładnie utwardzonego duktu leśnego. Bez względu na pogodę da
się go przejechać rowerem bez żadnego problemu i lasem docieramy nad Śródlesie
I. Jest to miejsce gdzie zaczyna się droga na Śródlesie II. Teraz wzdłuż
jeziorka, drogą z płyt betonowych docieramy do Elektrowni Opole skąd wiaduktem
nad torami i drogą Norweską pomiędzy elektrownią a rozdzielnią docieramy do
Brzezia mijamy po lewej stronie Knauf. W Brzeziu w lewo i prosto na Osiedle.
Trasa II (ok. 21 km)
Jeżeli chcemy
odbyć dłuższą trasę to podobnie dojeżdżamy do Świerkli i na skrzyżowaniu
skręcamy także w prawo w kierunku na Czarnowąsy. Jednak tym razem jedziemy cały
czas drogą asfaltową a od Czarnowąs już praktycznie do samego Dobrzenia mamy
ścieżkę rowerową. Po dotarciu do Czarnowąs możemy zrobić sobie mały przystanek
na pętli autobusowej (10 km), mniej więcej w połowie
zamierzonej do przebycia drogi.
Trasa III (ok. 25 km)
Jeszcze
dłuższa trasa prowadzi przez Biadacz. Rozpoczynamy podobnie, drogą na Świerkle.
Teraz jednak przejeżdżamy skrzyżowanie i za kościołem, na
rozwidleniu skręcamy lekko w prawo, jadąc drogą asfaltową aż do końca
zabudowań. Droga poprowadzi nas w las, gdzie skończy się asfalt, jednak droga
jest ubita i dość przyjemna do jazdy rowerem. Po wyjeździe z lasu znajdziemy
się praktycznie w Biadaczu i ul. Polną przy kapliczce skierujemy się do
Czarnowąs. Nadrzucając kilkaset metrów dotrzemy do mostu nad Małą Panwią skąd będziemy mogli zobaczyć uroki rzeki lub nawet pojechać do
Luboszyc i Kępy i jeszcze większym kołem, przez Krzanowice wrócić do Czarnowąs.
Trasa IV (ok. 21 km)
Wyruszamy z
Osiedla w kierunku Brzezia. Gdzie na drugim skrzyżowaniu skręcamy w prawo
kierując się na elektrownię. Ul. Norweską docieramy do stacji kolejowej Borki
przy której skręcamy w lewo na wiadukt nad elektrownianymi torami kolejowymi.
Mijając zbiorniki magazynowe skręcamy w prawo a następnie w lewo, kierując się
na zbiorniki wodne Śródlesie. Po dojechaniu do pierwszego zbiornika wodnego
odbijamy na rozwidleniu w prawo. Mniej więcej w połowie jeziorka wypatrujemy
ubitego duktu leśnego w prawo w las. Skręcamy w niego i po ok. 700m przecinamy
drogę łączącą Świerkle z Czarnowąsami. Możemy oczywiście skręcić już tutaj w
wybranym kierunku (Świerkle lub Czarnowąsy). My wybieramy dłuższą trasę i
praktycznie przecinając tą drogę, kolejnymi 2,5km. przez las docieramy do
Biadacza. Docierając do głównej drogi skręcamy w prawo. Przy ostatnich
zabudowaniach zjeżdżamy z głównej drogi w ul. Polną przy kapliczce i skierujemy
się do Czarnowąs
Widok Małej Panwi z
mostu w Luboszycach przed i za mostem (4)
Droga z
Biadacza do Czarnowąs biegnie wzdłuż pól i jest dość wąska.
Dwa samochody miałyby kłopot wyminąć się jadąc z naprzeciwka. Wjeżdżając do
Czarnowąs, możemy praktycznie poruszać się już ścieżkami rowerowymi. Jedynie
gdzie stracimy taką możliwość jest na wiadukcie przy skręcie do Elektrowni,
kiedy ścieżka znika i odcinek około 600m musimy pokonać po dość ruchliwej
drodze nr 454. W Dobrzeniu Małym możemy skręcić nad Odrę do knajpki Raj, gdzie na świeżym powietrzu
możemy uzupełnić ubytki w płynach.
Widok na Odrę z
„Raju” (5)
W Czarnowąsach warto troszeczkę
nadłożyć metrów i pojechać w kierunku Opola. Zaraz za rzeką Mała Panew możemy
zobaczyć kościół katolicki. Jadąc jeszcze ok. 500m na górce
za wiaduktem kolejowym możemy zobaczyć odbudowany po pożarze kościółek
drewniany (pkt. 8 na mapce).
Kościół katolicki (7) Kościół drewniany na górce
(8) w Czarnowąsach
Kościół rzymsko
katolicki w Świerklach (6)
Zbiorniki z włókna szklanego są doskonałym wyborem do przechowywania różnych substancji chemicznych i płynów. Dzięki swojej odporności na korozję i lekkości, zbiorniki te są łatwe w transporcie i instalacji. Włókno szklane zapewnia również wysoką wytrzymałość mechaniczną, co sprawia, że zbiorniki te są trwałe i niezawodne w długoterminowym użytkowaniu.
OdpowiedzUsuń